Artikel 1 Definities
Algemene Voorwaarden – deze algemene voorwaarden die door OrangePOS worden gebruikt OrangePOS: OrangePOS.nl, gevestigd te Spadelaan 15, 7331 AK, Apeldoorn en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 77102193.
Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen OrangePOS en Restaurant betreffende levering van goederen of diensten.
Restaurant: iedere natuurlijke persoon, vennootschap of rechtspersoon die bij of via OrangePOS goederen of diensten afneemt.
Artikel 2 Toepasselijkheid
2.1 - Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op – en maken onlosmakelijk deel uit van – iedere aanbieding, offerte en Overeenkomst die betrekking heeft op door OrangePOS te leveren en/of geleverde producten en diensten van welke aard dan ook, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen. Deze Algemene Voorwaarden prevaleren boven en treden in de plaats van andere, van toepassing verklaarde algemene voorwaarden. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van het Restaurant worden nadrukkelijk van de hand gewezen.
2.2 - In het geval dat zowel deze Algemene Voorwaarden als de algemene voorwaarden van Restaurant van toepassing zijn, prevaleren deze Algemene Voorwaarden.
2.3 - Van deze voorwaarden kan slechts worden afgeweken indien partijen dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
2.4 – Indien en voor zover enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn of wordt vernietigd, zullen de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden onverminderd van kracht blijven.
2.5 – OrangePOS is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen.
Artikel 3 Totstandkoming van een Overeenkomst
3.1 - Een Overeenkomst tussen OrangePOS en Restaurant komt niet eerder tot stand dan dat Restaurant de offerte van OrangePOS getekend heeft geretourneerd, OrangePOS een e-mail van Restaurant heeft ontvangen waarin Restaurant uitdrukkelijk heeft aangegeven zonder nader voorbehoud of voorwaarde akkoord te zijn met het aanbod van OrangePOS, Restaurant telefonisch uitdrukkelijk heeft aangegeven zonder nader voorbehoud of voorwaarde akkoord te zijn met het aanbod van OrangePOS dan wel wanneer OrangePOS (of een derde namens OrangePOS) met de uitvoering van de Overeenkomst is begonnen.
3.2 – OrangePOS heeft te allen tijde het recht haar aanbod, aanbieding of offerte tot kort (uiterlijk 48 uren) na de aanvaarding ervan te herroepen.
3.3 – OrangePOS is niet gehouden uitvoering te geven aan een Overeenkomst c.q. een geaccepteerde offerte als deze is gebaseerd op een kennelijke verschrijving.
3.4 - Indien in deze Algemene Voorwaarden wordt aangegeven dat een handeling schriftelijk dient te geschieden, wordt daaronder tevens verstaan per e-mail.
3.5 - Elektronische communicatie wordt geacht te zijn ontvangen op de dag van verzending, behoudens tegenbewijs.
3.6 - OrangePOS behoudt zich het recht voor om, zonder opgaaf van redenen, een verzoek tot het verrichten van diensten te weigeren.
3.7 - Een aanvaarding door Restaurant van een aanbod van OrangePOS, met daarin een vermelding van de toepasselijkheid van de algemene (inkoop)voorwaarden van Restaurant (al dan niet met uitsluiting van deze Algemene Voorwaarden), heeft geen werking voor zover het de toepasselijkheid van de voorwaarden van Restaurant en/of de uitsluiting van de voorwaarden van OrangePOS inhoudt. OrangePOS wordt enkel gehouden aan een Overeenkomst met toepasselijkheid van de voorwaarden van Restaurant en/of de uitsluiting van de voorwaarden van OrangePOS, indien OrangePOS daar uitdrukkelijk schriftelijk mee heeft ingestemd.
Artikel 4 Ontbinding en beëindiging
4.1 - Restaurant is van rechtswege in verzuim indien enige verplichting uit de Overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden niet of niet tijdig wordt nagekomen.
4.2 - In geval van verzuim van Restaurant is OrangePOS gerechtigd zonder enige verplichting tot schadevergoeding, en onverminderd de haar toekomende rechten, de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden door een daartoe gerichte schriftelijke mededeling aan Restaurant en/of het door Restaurant eventueel aan OrangePOS verschuldigd bedrag terstond in zijn geheel op te eisen en/of het eigendomsvoorbehoud in te roepen.
4.3 - OrangePOS is bevoegd de Overeenkomst, zonder gehouden te zijn tot enige vergoeding of restitutie, met onmiddellijke ingang te ontbinden indien Restaurant surseance van betaling of faillissement aanvraagt of tegen hem aangevraagd wordt of beslag op het geheel of een gedeelte van haar vermogen wordt gelegd. Alle gefactureerde bedragen worden alsdan direct opeisbaar. OrangePOS zal vanwege deze beëindiging nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
Artikel 5 Aanbiedingen en offertes
5.1 - Alle aanbiedingen en offertes door OrangePOS, in welke vorm ook gedaan, zijn vrijblijvend en moeten worden beschouwd als een uitnodiging tot het doen van een aanbod tot het aangaan van een Overeenkomst, ook indien in het aanbod een termijn voor aanvaarding is opgenomen.
5.2 - Alle aanbiedingen en offertes vervallen na verloop van 30 dagen na dagtekening, tenzij anders is aangegeven.
5.3 - Alle aanduidingen in aanbiedingen, offertes of Overeenkomsten en de bijlagen daarbij, zoals afbeeldingen, tekeningen, maten, gewichten, rendementen en kleuren en daarnaast de eigenschappen van eventueel verstrekte proefexemplaren strekken slechts ter indicatie. Geringe afwijkingen van de specificaties komen derhalve niet voor rekening en risico van OrangePOS.
5.4 – OrangePOS is niet gehouden uitvoering te geven aan enige aanbieding, offerte of Overeenkomst voor zover deze berust op kennelijke verschrijvingen of kennelijke vergissingen. OrangePOS is in voornoemde situatie nimmer gehouden enige schade te vergoeden.
Artikel 6 Uitvoering van de Overeenkomst
6.1 - OrangePOS spant zich in de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit te voeren. De tussen OrangePOS en Restaurant te sluiten Overeenkomst draagt het karakter van een inspanningsverbintenis. OrangePOS kan niet garanderen dat de geleverde diensten en systeem te allen tijde ononderbroken zullen functioneren.
6.2 - Goederen gelden als geleverd, zodra OrangePOS de goederen bij Restaurant heeft afgeleverd of heeft laten afleveren. Vanaf het moment van levering komen de geleverde zaken voor risico van Restaurant.
6.3 – Diensten gelden als geleverd, indien en zodra OrangePOS aan Restaurant heeft gemeld dat de diensten zijn opgeleverd. Indien OrangePOS niet schriftelijk aan Restaurant heeft gemeld dat de diensten zijn opgeleverd, geldt dat de diensten opgeleverd zijn op het moment dat de op te leveren dienst redelijkerwijs voldoen aan de eisen die Restaurant daaraan mag stellen. De diensten gelden in ieder geval als opgeleverd indien Restaurant voor de eerste keer gebruik maakt van de geleverde diensten.
6.4 - De opgave van leveringstermijnen in aanbiedingen, offertes, Overeenkomsten of anderszins wordt door OrangePOS steeds naar beste weten gedaan en deze termijnen zullen zoveel mogelijk in acht worden genomen, doch zij zijn niet bindend. Genoemde termijnen worden nimmer aangemerkt als fatale termijn.
6.5 - Wijzigingen in de samenstelling van de Overeenkomst leiden tot wijzigingen in de levertijd. Indien Restaurant haar order – op welke wijze dan ook - wenst te wijzigen accepteert zij op voorhand de wijziging in de levertijd..
Artikel 7 Prijzen
7.1 - Alle vermelde prijzen zijn in euro’s en zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd. Eventuele bijzondere extra kosten betrekking hebbend op de import en/of inklaring van door OrangePOS aan Restaurant te leveren zaken zijn niet bij de prijs inbegrepen en komen derhalve voor rekening van Restaurant.
7.2 - De in de aanbiedingen van OrangePOS weergegeven bedragen zijn gebaseerd op de tijdens de aanbieding bestaande prijzen, koersen, lonen, belastingen en andere voor het prijspeil relevante factoren. Indien na de
(order)bevestiging in één of meer van de genoemde factoren wijziging plaatsvindt, is OrangePOS gerechtigd de overeengekomen prijs dienovereenkomstig aan te passen. Indien krachtens deze bepaling tot prijsverhoging wordt overgegaan, en de verhoging bedraagt meer dan 30% van het totale overeengekomen bedrag, heeft Restaurant het recht de Overeenkomst binnen acht dagen nadat zij bekend is of kon zijn met de prijsverhoging schriftelijk te ontbinden.
Artikel 8 Betalingen
8.1 - Klanten van Restaurant hebben de mogelijkheid om bestellingen online af te rekenen. Deze betalingen worden door OrangePOS wekelijks uitbetaald. Een uitbetaling omvat zoveel mogelijk de betalingen van zondag tot en met zaterdag van de vorige week.
8.2 - OrangePOS is bij het uitbetalen afhankelijk van verschillende partijen, zoals banken, creditcardmaatschappijen, Payment Service Providers en Currence. OrangePOS spant zich in om de uitbetalingen zo snel mogelijk te laten verlopen, maar kan niet garanderen dat de betalingen op een bepaalde dag bij Restaurant op de bankrekening staan.
8.3 - OrangePOS zorgt dat de uitbetalingen naar een door Restaurant opgegeven bankrekeningnummer worden overgemaakt. Restaurant dient wekelijks te controleren of de uitbetalingen op het correcte bankrekeningnummer zijn binnengekomen. Restaurant kan het bij OrangePOS bekende bankrekeningnummer inzien via het portaal van OrangePOS.
8.4 - OrangePOS verrekent de openstaande facturen en kosten met de door Restaurant te ontvangen uitbetalingen. Restaurant stemt in met deze verrekening. Restaurant is, onverminderd het voorgaande, gehouden op het eerste verzoek van OrangePOS facturen middels overboeking per bank aan haar te voldoen.
8.5 - Restaurant kan OrangePOS verzoeken een bepaalde betaling terug te storten naar de klant. Dit verzoek dient schriftelijk (e-mail) door Restaurant bij OrangePOS te worden ingediend. OrangePOS verrekent de teruggestorte betalingen met de door Restaurant te ontvangen uitbetalingen.
8.6 - OrangePOS heeft het recht om openstaande facturen, kosten en teruggestorte betalingen middels automatische incasso bij Restaurant te incasseren.
8.7 - Indien Restaurant van mening is dat een uitbetaling niet heeft plaatsgevonden, het uitbetaalde bedrag incorrect is of een verrekening ten onrechte heeft plaatsgevonden, dient het OrangePOS hiervan binnen drie maanden na het einde van de uit te betalen week op de hoogte te stellen. Na deze drie maanden vervalt de vordering van Restaurant.
8.8 – Op- en aanmerkingen of klachten over verzonden facturen, nota’s en declaraties dienen binnen dertig (30) dagen na ontvangst van de betreffende factuur, nota of declaratie schriftelijk kenbaar te zijn gemaakt. Bij gebreke van een klacht binnen de hiervoor genoemde termijn gelden zij als geaccepteerd en vervallen alle vorderingen van Restaurant ter zake van de betreffende facturen, nota’s of declaraties.
8.9 – Indien een creditcardbetaling door de betaler teruggevorderd wordt middels een chargeback wordt het bestelbedrag gelijk een terugstorting verrekend met de betalingen van het restaurant. Restaurant gaat akkoord dat eventuele chargebackkosten van de betaaldienstverlener (op het moment van schrijven: Mollie) bij het restaurant in rekening worden gebracht. Op verzoek van restaurant kan betaalmethode “creditcard” gedeactiveerd worden.
Artikel 9 Garantie
9.1 - Indien door OrangePOS aan Restaurant garantie wordt verstrekt ten aanzien van de door haar geleverde of te leveren werkzaamheden, diensten of producten, zal zij zulks uitdrukkelijk schriftelijk aan Restaurant kenbaar maken. Bij gebreke van een dergelijke uitdrukkelijke schriftelijke kennisgeving kan Restaurant geen beroep doen op garantie, onverminderd diens wettelijke rechten die voortvloeien uit dwingendrechtelijke bepalingen.
9.2 - Indien een beroep op garantie van Restaurant gegrond zou zijn, zal OrangePOS de te leveren producten, werkzaamheden of diensten -naar de keuze van OrangePOS- herstellen dan wel alsnog leveren zoals overeengekomen.
9.3 - Alle eventuele garantieverplichtingen van OrangePOS vervallen indien fouten, gebreken of onvolkomenheden ten aanzien van die zaken het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of beheer van geleverde zaken door Restaurant of door Restaurant ingeschakelde derden of indien die het gevolg zijn van een van buiten komende oorzaken zoals bijvoorbeeld val-, brand- of waterschade, of indien Restaurant of een derde zonder toestemming van OrangePOS wijzigingen in de door OrangePOS geleverde zaken heeft aangebracht of heeft laten aanbrengen.
Artikel 10 Reclamaties
10.1 - Eventuele klachten over een door OrangePOS geleverd product of een door OrangePOS geleverde dienst, dienen terstond door Restaurant aan OrangePOS schriftelijk en gemotiveerd te worden medegedeeld. Indien 14 dagen na levering van de producten of diensten zijn verstreken, kan door Restaurant niet meer gerechtvaardigd worden gereclameerd, tenzij het gebrek ten tijde van de levering bij een zorgvuldige en tijdige controle niet waarneembaar zou zijn geweest. In dat geval moet Restaurant OrangePOS, binnen 7 dagen nadat het gebrek aan Restaurant bekend is geworden of bekend kon zijn, schriftelijk en gemotiveerd op de hoogte brengen van het gebrek.
10.2 - Zonder voorafgaande schriftelijke instemming is OrangePOS niet verplicht retourzendingen van Restaurant te accepteren. Ontvangstname van retourzendingen impliceert in geen geval erkenning door OrangePOS van de door Restaurant opgegeven grond voor retourzending. Het risico ten aanzien van retour gezonden producten blijft berusten bij Restaurant, totdat de producten door OrangePOS zijn gecrediteerd. Indien Restaurant zonder schriftelijke instemming producten retour zendt aan OrangePOS, is Restaurant gehouden alle kosten, waaronder de kosten van OrangePOS, die hieruit voortvloeien aan OrangePOS te voldoen.
10.3 - Indien Restaurant een beroep doet op een eventueel overeengekomen garantieregeling doch dat beroep vervolgens ongerechtvaardigd blijkt, heeft OrangePOS het recht om de werkzaamheden en kosten van onderzoek en herstel die aan haar zijde uit dat beroep zijn voortgevloeid bij Restaurant in rekening te brengen conform haar gebruikelijke tarieven.
Artikel 11 Eigendomsvoorbehoud
11.1. Alle door OrangePOS geleverde zaken blijven uitsluitend in eigendom van OrangePOS, zolang Restaurant niet heeft voldaan aan de vorderingen:
a. ter zake van door OrangePOS aan Restaurant krachtens deze of enige andere (al dan niet
toekomstige) Overeenkomst geleverde of nog te leveren zaken, en/of,
b. ter zake van krachtens de onder a genoemde overeenkomsten ten behoeve van Restaurant
verrichte of nog te verrichten diensten, en/of,
c. voortvloeiende uit het tekortschieten in de nakoming van vorenbedoelde verbintenissen, zoals
(maar niet uitsluitend) rente, buitengerechtelijke, boetes en gerechtelijke kosten.
11.2. Het onderhavige eigendomsvoorbehoud gaat dus niet teniet indien er op enig moment geen enkele vordering van OrangePOS onder eigendomsvoorbehoud op Restaurant openstaat, maar ziet ook op toekomstige vorderingen.
11.3. Restaurant is gehouden de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde producten met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar eigendom van OrangePOS te bewaren.
11.4. Alle zaken die OrangePOS aanwijst en waarvan OrangePOS middels facturen of anderszins kan aantonen dat zij zaken van die soort heeft geleverd, worden tussen partijen (en eventueel de curator) behoudens tegenbewijs geacht van OrangePOS afkomstig te zijn.
11.5. De waarde van de af te geven zaken wordt geacht maximaal 50% van de factuurwaarde van de desbetreffende zaken te bedragen, maar zal nooit de totale openstaande vorderingen overtreffen. De (buiten)gerechtelijke kosten en eventuele kosten voor het verkrijgen van afgifte worden geacht 25% van de factuurwaarde van de desbetreffende zaken te bedragen.
11.6. Restaurant is niet bevoegd de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde producten, zolang de eigendom daarvan niet op haar is overgegaan, aan derden te verpanden, anderszins te bezwaren of geheel of gedeeltelijk over te dragen, behoudens voor zover die overdracht ter uitoefening van de gebruikelijke bedrijfsactiviteiten van de klant plaatsvindt.
11.7. Wanneer aan Restaurant surséance van betaling wordt verleend of indien hij in staat van faillissement wordt verklaard is hij vanaf dat moment niet bevoegd de zaken te gebruiken en/of te vervreemden.
11.8 - Indien Restaurant met de nakoming van haar betalingsverplichtingen jegens OrangePOS tekort schiet of OrangePOS goede grond heeft te vrezen dat Restaurant in die verplichtingen tekort zal schieten, is OrangePOS gerechtigd de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde goederen terug te nemen. Restaurant zal medewerking verlenen en OrangePOS te allen tijde vrije toegang verlenen tot haar terreinen en/of gebouwen ter inspectie van de zaken en/of ter uitoefening van de rechten van de OrangePOS.
Artikel 12 Onderhoud
12.1 – OrangePOS garandeert niet dat de geleverde diensten te allen tijde beschikbaar zullen zijn zonder storingen of onderbrekingen. In voorkomend geval kan sprake zijn van ongeplande downtime en/of onverwachte onderbrekingen ten gevolge van interne of externe storingen.
12.2 - OrangePOS behoudt zich het recht voor diensten te onderbreken indien zij dit in het kader van onderhoud noodzakelijk acht. Restaurant erkent dat het uitvoeren van onderhoud onderbrekingen in het verlenen van de diensten kan veroorzaken. OrangePOS spant zich in om Restaurant zoveel mogelijk vooraf op de hoogte te stellen indien OrangePOS voornemens is onderhoud te verrichten aan de geleverde diensten en wanneer dit onderhoud leidt tot een onderbreking in de verlening van de diensten.
12.3 – Restaurant kan in geen geval aanspraak maken op enige (schade)vergoeding ten gevolge van onderbrekingen in de dienstverlening van OrangePOS ten gevolge van een storing.
Artikel 13 Overmacht
13.1 - In geval van overmacht, zowel van blijvende als tijdelijke aard, is OrangePOS naar eigen keuze gerechtigd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of haar verplichtingen uit de Overeenkomst tijdelijk op te schorten zonder dat Restaurant aanspraak op nakoming, schadevergoeding en/of ontbinding kan doen gelden.
13.2 - Onder overmacht wordt tussen partijen verstaan, naast hetgeen daarover in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop OrangePOS geen invloed kan uitoefenen, maar waardoor OrangePOS niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Hieronder wordt onder meer verstaan (maar niet uitsluitend): werkstakingen in het bedrijf van OrangePOS of van derden waarvan OrangePOS op enige wijze afhankelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst, oorlogsgevaar, oorlog, opstand, molest, boycot, storingen in het verkeer of transport, beperkende maatregelen van overheidswege, schaarste aan grondstoffen, ontijdige aflevering van grondstoffen of andere benodigde materialen of het uitblijven van aflevering, faillissement of surseance van betaling bij een of meerdere van haar toeleveranciers of ingeschakelde derden, natuurrampen, weersomstandigheden waardoor de werkzaamheden niet adequaat kunnen worden uitgevoerd, elektriciteitsstoringen, storing van internet, computernetwerk- of telecommunicatiefaciliteiten en belemmerende gezondheidsklachten of overlijden van key personel van OrangePOS.
13.3 - OrangePOS heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de Overeenkomst verhindert, intreedt nadat OrangePOS haar verbintenis had moeten nakomen.
13.4 - Indien OrangePOS bij het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is Restaurant gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke Overeenkomst.
Artikel 14 Aansprakelijkheid
14.1 – OrangePOS is nooit aansprakelijk voor schade, bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) ten gevolge van gebreken inof aan verkochte zaken, verleende diensten of verrichte werkzaamheden of anderszins als gevolg van het tekortschieten in de nakoming van enige verplichting onder de Overeenkomst of het plegen van een onrechtmatige daad, zowel bij Restaurant als bij derden. Tevens is OrangePOS niet aansprakelijk voor fouten van personeel of door OrangePOS in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst ingeschakelde Derden.
14.2 - OrangePOS is met name niet aansprakelijk voor schade ontstaan door onjuiste beschrijvingen, prijzen, openingstijden, bezorggebieden, acties, kortingen, kortingscodes en spaarkaarten et cetera. Door Restaurant verzochte wijzigingen dienen na uitvoering door OrangePOS te worden gecontroleerd door Restaurant.
14.3 - Indien OrangePOS wel aansprakelijk kan worden gehouden is de aansprakelijkheid per gebeurtenis of serie van gebeurtenissen met een gemeenschappelijke oorzaak in ieder geval beperkt tot het bedrag dat haar aansprakelijkheidsverzekering voor het geval in kwestie uitkeert.
14.4 - In geen geval zal de aansprakelijkheid het factuurbedrag van de betreffende order te boven gaan bij een tekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst tot levering.
14.5 - In geval van aansprakelijkheid is OrangePOS uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade bedoeld in dit artikellid en de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van OrangePOS aan de Overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan OrangePOS toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Restaurant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade.
14.6 - OrangePOS is nooit aansprakelijk voor indirecte schade waaronder, maar niet beperkt tot, gederfde winst, gemiste besparingen, bedrijfsstilstand en schade aan derden, ook niet in het geval van niet- of niet behoorlijke nakoming van een herstelverplichting.
14.7 - Alle aansprakelijkheidsbeperkingen of –uitsluitingen in de Overeenkomst en deze voorwaarden gelden niet in het geval de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van OrangePOS of haar leidinggevende ondergeschikte(n).
14.8 - Indien Restaurant in gebreke mocht komen in de nakoming van de Overeenkomst, dan is Restaurant aansprakelijk voor alle schade aan de zijde van OrangePOS daardoor direct of indirect ontstaan, zoals (maar niet uitsluitend) gederfde winst, gemiste besparingen en andere bedrijfsschade.
14.9 - Indien OrangePOS zaken op of in de nabijheid van het terrein of in het gebouw waar de werkzaamheden worden uitgevoerd, plaatst, is Restaurant verantwoordelijk voor adequate beveiliging daarvan. In het geval er schade optreedt aan deze zaken, is Restaurant altijd aansprakelijk voor deze schade.
14.10 - Restaurant zal OrangePOS vrijwaren voor (eventuele) aanspraken van derden die verband houden met de uitvoering van de Overeenkomst. Alle kosten en schade aan de zijde van OrangePOS daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening van Restaurant.
14.11 - De aansprakelijkheidsbeperking uit dit artikel is ook van toepassing op de garanties als bedoeld in artikel 9.
14.12 - Indien de applicatie van OrangePOS niet langer dan 48 uur niet bereikbaar is, heeft Restaurant het recht om de Overeenkomst per direct op te zeggen. OrangePOS zal deze opzegging binnen 24 uur verwerken. De abonnementskosten van de lopende maand zullen door OrangePOS gerestitueerd worden.
14.13 – Bij berekening van het onder 14.5 & 14.6 genoemde aantal uren wordt uitgegaan van kantooruren. Weekend- en feestdagen worden niet meegerekend.
Artikel 15 Gegevens van derden
15.1 - Indien Restaurant een koppeling met een derde partij wenst, heeft OrangePOS het recht om de bestellingen die via de derde partij binnenkomen in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst op te slaan.
15.2 - Indien Restaurant een bestelling handmatig invoert, heeft OrangePOS het recht om deze bestelling op zijn server op te slaan.
15.3 - OrangePOS slaat de gegevens van klanten van Restaurant op in een klantenbestand. Dit klantenbestand wordt door OrangePOS uitsluitend gebruikt voor administratieve en technische zaken om uitvoering te geven aan de Overeenkomst. Geanonimiseerde data wordt tevens ingezet voor statistieken, in lijn met het privacybeleid van OrangePOS.
Artikel 16 Intellectueel eigendom
16.1 – Restaurant verleent aan OrangePOS een niet-exclusief, royaltyvrij, sublicentieerbaar gebruiksrecht voor de duur van de Overeenkomst om het naam, de logo en overige rechten van intellectuele eigendom van Restaurant te gebruiken in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst.
16.2 - Restaurant staat er jegens OrangePOS voor in dat Restaurant volledig gerechtigd en bevoegd is om het door hem aangeleverde auteursrechtelijk beschermd werk te gebruiken en door OrangePOS te laten gebruiken conform het in lid 1 van dit artikel geformuleerde gebruiksrecht en vrijwaart OrangePOS ter zake van het voorgaande.
16.3 - Restaurant verzekert dat publicatie van de door hem geleverde illustratie(s) geen inbreuk maakt op het auteursrecht of enig ander recht van een derde en, voor zover de illustraties uit een of meer portretten bestaan, dat toestemming van de geportretteerde(n), voor zover wettelijk vereist, is verleend. Indien Restaurant niet de benodigde toestemming van een derde heeft verkregen, zal Restaurant dit bij levering aan OrangePOS schriftelijk melden en verbindt hij zich om de feiten te melden die van belang kunnen zijn om te beoordelen of toestemming alsnog is vereist.
16.4 - Restaurant is verantwoordelijk voor enige aanspraak van een derde jegens Restaurant en/of OrangePOS betreffende de inhoud van het werk, op grond van een inbreuk op het auteursrecht (en/of enig nader recht van intellectuele eigendom) en vrijwaart OrangePOS ter zake.
Artikel 17 Domeinnaam
17.1- Indien Restaurant ervoor kiest om de registratie van een domeinnaam via OrangePOS te laten verlopen, kan OrangePOS ervoor kiezen om de domeinnaam op zijn naam te laten registeren. Restaurant blijft echter te allen tijde rechthebbende en houder van de domeinnaam. OrangePOS beheert de domeinnaam omwille van technische en administratieve redenen.
Artikel 18 Samenwerkingen en koppelingen
18.1 OrangePOS biedt koppelingen aan met verschillende bestelplatforms en kassasystemen. Indien het restaurant gebruik maakt van een dergelijke koppeling is het restaurant zelf verantwoordelijk voor eventuele noodzakelijke verwerkersovereenkomsten in lijn met de wet AVG indien persoonsgegevens worden uitgewisseld.
Artikel 19 Verwerkersovereenkomst
19.1 – Met het accepteren van deze Algemene Voorwaarden gaat het Restaurant tevens akkoord met de Verwerkersvoorwaarden c.q. Verwerkersovereenkomst in Bijlage 1. Deze Verwerkersvoorwaarden zijn integraal onderdeel van deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 20 Geschillen en toepasselijk recht
20.1 - Op een met OrangePOS gesloten Overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Buitenlandse wetgeving en verdragen waaronder het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
20.2 - Alle eventuele geschillen die betrekking hebben op deze Overeenkomst of die uit deze Overeenkomst voortkomen, zullen in eerste aanleg worden beslecht door uitsluitend de bevoegde rechter in het arrondissement waarin OrangePOS is gevestigd.
Neem in het geval van vragen en/of opmerkingen over deze Algemene Voorwaarden contact op met OrangePOS via info@Orangepos.nl of 055 – 303 56 00.
Over ons privacybeleid
OrangePOS geeft veel om uw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens namens het restaurant die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over u en uw gebruik van onze diensten hebben verzameld. Daar waar in dit privacybeleid OrangePOS staat wordt ook bedoeld het restaurant waarvoor Sitedish.nl werkzaamheden verricht. Wij stellen uw gegevens nooit voor commerciδle doelstellingen ter beschikking aan derden en zullen uw persoonsgegevens niet verhuren of verkopen. Dit privacybeleid is van toepassing op het gebruik van de website en de daarop ontsloten dienstverlening van OrangePOS.
Dit privacybeleid beschrijft welke gegevens over u door ons worden verzameld tijdens een bezoek aan OrangePOS, waar deze gegevens voor worden gebruikt en met wie en onder welke voorwaarden deze gegevens eventueel met derden kunnen worden gedeeld. Ook leggen wij aan u uit op welke wijze wij uw gegevens opslaan en hoe wij uw gegevens tegen misbruik beschermen en welke rechten u heeft met betrekking tot de door u aan ons verstrekte persoonsgegevens.
Als u vragen heeft over ons privacybeleid kunt u contact opnemen met onze contactpersoon voor privacyzaken, u vindt de contactgegevens aan het einde van ons privacybeleid.
Doel van de gegevensverwerking
Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend ten behoeve van onze dienstverlening. Dat wil zeggen dat het doel van de verwerking altijd direct verband houdt met de opdracht die u verstrekt.
Wij gebruiken uw gegevens niet zonder nadrukkelijke toestemming voor (gerichte) marketing. Als u gegevens met ons deelt en wij gebruiken deze gegevens om - anders dan op uw verzoek op een later moment contact met u op te nemen, vragen wij u hiervoor expliciet toestemming. Uw gegevens worden niet met derden gedeeld, anders dan om aan boekhoudkundige, wettelijke en overige administratieve verplichtingen te voldoen. Deze derden zijn allemaal tot geheimhouding gehouden op grond van de overeenkomst tussen hen en ons of een eed of wettelijke verplichting.
Automatisch verzamelde gegevens
Gegevens die automatisch worden verzameld door onze website worden verwerkt met het doel onze dienstverlening verder te verbeteren. Deze gegevens (bijvoorbeeld gegevens over uw webbrowser en besturingssysteem) zijn geen persoonsgegevens.
Verwerkingsdoeleinden
OrangePOS verwerkt de hierna genoemde persoonsgegevens uitsluitend voor de hierna te noemen doeleinden:
- het uitvoeren en plaatsen van uw bestelling bij een restaurant;
- het beoordelen van uw bestelling;
- het verwerken van de betaling (en eventuele terugbetaling);
- het verlenen van service door middel van de klantenservice;
- het versturen van een nieuwsbrief, indien u daar toestemming voor hebt gegeven.
Verwerkte persoonsgegevens
Uitvoeren van uw bestelling
In het kader van de uitvoering van uw bestelling verwerken wij uw NAW-gegevens, contactgegevens, de gegevens over hetgeen u hebt besteld, betaalgegevens en overige door u in uw bestelling verstrekte gegevens. Deze persoonsgegevens worden verwerkt omdat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met de betrokkene.
Service
Indien u een vraag of opmerking hebt en de klantenservice benadert, verwerken wij uw persoonsgegevens voor het beantwoorden van uw vraag en/of opmerking. Wij verwerken in dat geval uw NAW-gegevens, contactgegevens, betaalgegevens en informatie over uw vraag en/of opmerking. Deze persoonsgegevens worden verwerkt omdat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met de betrokkene.
Nieuwsbrief
Indien u daarmee hebt ingestemd (middels een opt-in) sturen wij u een nieuwsbrief. Voor het verzenden van de nieuwsbrief verwerken wij uw naam en e-mailadres. Deze persoonsgegevens worden verwerkt op basis van door u gegeven toestemming. In dit geval geldt dat de persoonsgegevens worden bewaard totdat u aangeeft dat u geen nieuwsbrief meer wenst te ontvangen. De toestemming kan in elke e-mail middels een uitschrijflink worden ingetrokken.
Beoordelingen
Wij verwerken persoonsgegevens over beoordelingen die u hebt geplaatst over een restaurant. In dit kader verwerken wij uw naam, beoordeling en eventuele gegevens die u zelf bij uw beoordeling hebt ingevoerd. Deze persoonsgegevens worden verwerkt omdat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met de betrokkene.
Medewerking aan fiscaal en strafrechtelijk onderzoek
In voorkomende gevallen kan OrangePOS op grond van een wettelijke verplichting worden gehouden tot het delen van uw gegevens in verband met fiscaal of strafrechtelijk onderzoek van overheidswege. In een dergelijk geval zijn wij gedwongen uw gegevens te delen. Wij zullen uw persoonsgegeven uitsluitend delen voor zover dat wettelijk verplicht is.
Bewaartermijnen
Omdat wij uitsluitend persoonsgegevens bewaren en verwerken voor zover dat noodzakelijk is, zijn wij op grond van de wet verplicht om deze persoonsgegevens te bewaren. Wij bewaren uw gegevens daarom zolang wij dat op grond van wet- en regelgeving verplicht zijn. Dit betekent dat wij uw gegevens in beginsel zeven jaar bewaren na afloop van het huidige boekjaar.
Uw rechten
Op grond van de geldende Nederlandse en Europese wetgeving heeft u als betrokkene bepaalde rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Wij leggen u hieronder uit welke rechten dit zijn en hoe u zich op deze rechten kunt beroepen.
In beginsel sturen wij om misbruik te voorkomen afschriften en kopieδn van uw persoonsgegevens enkel naar uw bij ons reeds bekende e-mailadres. In het geval dat u de gegevens op een ander e-mailadres of bijvoorbeeld per post wenst te ontvangen, zullen wij u verzoeken uw identiteit aan te tonen.
Wij houden een administratie bij van afgehandelde verzoeken, in het geval van een vergeetverzoek administreren wij geanonimiseerde gegevens. In het geval van een vergeetverzoek of verwijderverzoek verwijderen kunnen wij uw persoonsgegevens slechts verwijderen indien en voor zover dat wettelijke mogelijk is. Indien er een wettelijke verplichting bestaat bepaalde informatie of persoonsgegevens te bewaren, kunnen wij de betreffende informatie niet verwijderen. Wij zullen de betrokkenen hier in voorkomend geval van op de hoogte stellen. U heeft te allen tijde het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als u vermoedt dat wij uw persoonsgegevens op een verkeerde manier gebruiken.
Inzagerecht
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, in te zien. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de informatie waarop u op grond van de wet recht hebt. Alle afschriften en kopieδn van gegevens ontvangt u in de gegevensindeling die wij binnen onze systemen hanteren.
Rectificatierecht
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, te laten aanpassen indien deze onjuist zijn. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens zijn aangepast.
Recht op beperking van de verwerking
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, te beperken. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de verwerking van uw persoonsgegevens wordt beperkt.
Recht op overdraagbaarheid
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren. Het recht op overdraagbaarheid geldt uitsluitend indien sprake is van verwerking op basis van door u gegeven toestemming of in het geval van de uitvoering van een overeenkomst met u. Ook geldt dat slechts persoonsgegevens worden overgedragen die geautomatiseerd worden verwerkt.
U kunt een verzoek betreffende het overdragen van persoonsgegevens doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres afschriften of kopieδn van alle gegevens over u die wij hebben verwerkt of in opdracht van ons door andere verwerkers of derden zijn verwerkt. Naar alle waarschijnlijkheid kunnen wij in een dergelijk geval de dienstverlening niet langer voortzetten, omdat de veilige koppeling van databestanden dan niet langer kan worden gegarandeerd. De gegevens worden aan u in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm verstrekt.
Recht van bezwaar en overige rechten
U heeft in voorkomende gevallen het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door of in opdracht van OrangePOS. Als u bezwaar maakt zullen wij onmiddellijk de gegevensverwerking staken in afwachting van de afhandeling van uw bezwaar. Is uw bezwaar gegrond dat zullen wij afschriften en/of kopieδn van gegevens die wij (laten) verwerken aan u ter beschikking stellen en daarna de verwerking blijvend staken.
Wij zullen de beperking slechts staken indien dat niet in strijd is met de wet. In veel gevallen zijn wij verplicht op grond van de wet bepaalde persoonsgegevens gedurende langere tijd te bewaren.
Profiling
U heeft bovendien het recht om niet aan geautomatiseerde individuele besluitvorming of profiling te worden onderworpen. Wij verwerken uw gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing is. Bent u van mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze contactpersoon voor privacyzaken.
Cookies & Tracking
Om onze dienstverlening te optimaliseren en te analyseren maken wij op Orangepos.nl gebruik van de volgende diensten.
Google
Via onze website worden cookies geplaatst op Google, onder meer voor Google Analytics. Onze websitestatistieken worden opgeslagen voor een periode van maximaal 36 maanden. Wij gebruiken deze gegevens om inzicht te krijgen in onze bezoekers. Uw bezoek aan onze website kan tevens worden gebruikt voor Remarketingcampagnes en Search Engine Advertising via Google Ads. Geanonimiseerde gegevens worden tevens gedeeld met Google Search Console. Er worden uitsluitend cookies geplaatst voor marketingdoeleinden indien u ons daarvoor toestemming hebt gegeven.
Bing
Via onze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Microsoft, ten behoeve van Bing Ads. Wij gebruiken deze dienst voor search engine advertising en remarketingcampagnes. Over deze gegevens worden geanonimiseerde statistieken opgeslagen. Er worden uitsluitend cookies geplaatst voor marketingdoeleinden indien u ons daarvoor toestemming hebt gegeven.
Facebook Pixel
Via onze website kunnen cookies geplaatst worden van het Amerikaanse bedrijf Facebook, als deel van de “Pixel”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Daarnaast kunnen deze gegevens worden gebruikt voor remarketingcampagnes. Deze verwerker is mogelijk verplicht op grond van geldende wet- en regelgeving inzage te geven in deze gegevens. Wij hebben Facebook niet toegestaan de verkregen analyticsinformatie te gebruiken voor andere Facebook diensten. Er worden uitsluitend cookies geplaatst voor marketingdoeleinden indien u ons daarvoor toestemming hebt gegeven.
LinkedIn Pixel
Via onze website kunnen cookies geplaatst worden van het Amerikaanse bedrijf LinkedIn, als deel van de “Pixel”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Daarnaast kunnen deze gegevens worden gebruikt voor remarketingcampagnes. Deze verwerker is mogelijk verplicht op grond van geldende wet- en regelgeving inzage te geven in deze gegevens. Wij hebben LinkedIn niet toegestaan de verkregen analyticsinformatie te gebruiken voor andere LinkedIn diensten. Er worden uitsluitend cookies geplaatst voor marketingdoeleinden indien u ons daarvoor toestemming hebt gegeven.
Hotjar
Wij maken voor onze website gebruik van de diensten van Hotjar. Deze service geeft ons inzicht in de manier waarop gebruikers over onze website navigeren. Hiervoor worden uitsluitend geanonimiseerde gegevens (niet zijnde persoonsgegevens) verzameld.
Cookies van derde partijen
In het geval dat softwareoplossingen van derde partijen gebruik maken van cookies is dit vermeld in deze privacyverklaring.
Wijzigingen in het privacy- en cookiebeleid
Wij behouden te allen tijde het recht ons privacybeleid te wijzigen. Op deze pagina vindt u echter altijd de meest recente versie. Als het nieuwe privacybeleid gevolgen heeft voor de wijze waarop wij reeds verzamelde gegevens met betrekking tot u verwerken, dan wordt dat op deze pagina gepubliceerd.
Contactgegevens
OrangePOS
Spadelaan 15
7331 AK Apeldoorn
055 – 303 5600
info@orangepos.nl